22/10/10

MONOGRÁFICO RICHARD SERRA II

Para remontarnos os inicios da súa andaina artística temos que retroceder ata os anos sesenta. 

Esta maravillosa década coincide con Minimalismo no tempo, e Serra compartirá con este movemento: 


1. A búsqueda da máxima expresión cos mínimos medios.
2. Otórgalle gran importancia ás propiedades do material e o proceso de fabricación.
3. A liberación da escultura do seu papel simbólico e da tradicional base ou pedestal, así a obra entabla unha nova relación co observador.
4. A experiencia do obxeto convértese en parte esencial.
5. Igual caos minimalistas, Serra utiliza materiais industriais.
6. O gran interés que concede ás características físicas dos materiais marcará toda sua obra posterior.


As súas primeiras obras poderiamos encadralas no movemento Antiform ou no Process Art, 
a obra: Live Animal Habitat.1966. Técnica mixta. (40,5 x 86 x 25 cm) La Salita, Roma, 1966. Pertencería a este primer periodo.

O contexto do momento márcano os seguintes feitos: 
•O artigo Anti- Form de Robert Morris sentou as bases deste novo xeito de entender a arte.
•A Exposición Antiform(1968) na Galería de John Gibson en Nova York, con artistas do nivel de Hesse e Serra entre outros
•A Exposición Nine at Leo Castelli ” na Galería de Leo Castelli, con Hesse, Nauman, Serra, Morris…

Unha frase de Morris que define ben o que se buscaba na expresión artística é: “Para aumentala presenza física dunha obra cómpre darlle valor ó proceso de autoproducción”

Outro feito significativo, foi a famosa Lista de Verbos realizada polo mesmo R. Serra, quen mellor que el, que nos explique o significado desto: 
            “Nos años 1967 e 1968, escribín unha lista de verbos como medio para aplicalas diversas actividades a materiais non específicos. Enrollar, plegar, dobrar, recortar, partir, desgarrar, trocear, picar, cortar, desgaxar […] A linguaxe estructurou as miñas actividades en relación cos materiais, que tiñan a mesma función que verbos transitivos”
Comezou así a facer obras na que o proceso era fundamental, como en Splashing (1968), 
que el mesmo ataviado cunha máscara a modo de traballador, non de artista burgués, arroxaba chumbo fundido contra a parede, coma se fose Zeus lanzando os tronos, e outra obra como Casting (1969), (abaixo)
 que son tiras de chumbo solidificadas, polo tanto, nestas dúas obras, existen os verbos: arroxar e solidificar. 



No hay comentarios:

Publicar un comentario